Na Vertaču samozřejmě na západ, na východ by byl vrchol Palce. Také to jde, je tam dost exponovaný žlab.
Do sedla Žleb se stoupá také z Rakouska strmým couloiarem. Pak je to velmi strmý sjezd úzkým žlabem. Také se dá asi 100 m pod sedlem na jižní straně pokračovat směrem na východ strmým žlabem na Vertaču. Zde jsou mačky a cepín nutné. Popis najdete na: https://www.bergsteigen.com/touren/skitour/pautz-y-rinne-wertatscha/.
(Slovinsky se jmenuje hora na východ od sedla Palec a ta na západ Zelenica. Rakouští průkopníci Slovincům špatně rozuměli, jména přehodili a tak se německy jmenuje hora na východě Selenitza a hora na západě Pautz
Zdravím Vás,
přemýšlím nad lavinovým batohem, jakou technologii by jste doporučili - elektriku, nebo cartridge?
Podle toho, co jsem zjistil tak mají různé výhody ale i nevýhody:
výhody catridge
cena, ověřená a vyzkoušená technologie, většinou trochu lehčí
nevýhody - nutnost plnění, možnost vystřelit na jednu náplň jenom jednou, plní jenom některé obchody, letecká doprava, air bag je plněný dusíkem s cartridge, nevyfoukne se po event. zasypání - není vzduchová kapsa, vhodné 1x za rok odpálit a cartridge nechat znovu naplnit - kontrola spolehlivosti a navíc tlaku v lahvi, na dodávané karbonové již není tlakoměr
výhody elektriky
jednoduché, možnost vyzkoušet, opakované vystřelení (pokud jsem někde daleko na několkadenní akci), letecká doprava, dnes hmotnost srovnatelná s cartridge, po event. zasypání lavinou se vyfoukne, měla by být vzduchová kapsa, která je z airbagu naplěná aspon nějakým vzduchem
nevýhody elektriky
cena (téměr 2x tak drahé), menší výběr - relativní nevýhoda, udávaný počet odpalů - 50, pak musí na revizi (Ortovox Litric), na trhu je krátce (Litric, Deuter), spolehlivost elektroniky?
jaké máte zkušenosti s lavinovým batohem? Má smysl ještľ jít do starší technologie s cartridge která je levnější? Nebo to už nemá moc smysl a je lepší elektrická verze (superkapacitátor) nabízený zejména Ortovoxem.
Děkuji.
v listopadovém testu skialp lyží v časopisu Alpin 11/2015 z této lyže takové nadšení nepanovalo - dle testérů nestabilní a neklidná, zvláště na tvrdém a problematickém sněhu. Hodnocení bylo dost nízké. Tak nevím, mám pocit, že když je něco půjčeno, tak musí být i pochváleno.....nicméně sám jsem nejel, tak nemůžu hodnotit.
Vysvětlení viz výše - jezdil jsem na nich cca 3 hodiny, poté jsem měnil za další lyže. 82 ECOre se chovala jako klasická lehká skialpová lyže, tj. naprosto přiměřeně tomu, k čemu je určená (stejně jako ostatní Waybacky) a za podmínek, co byly v Söldenu - včetně rozježděného ledovcového "břicha" vedle č. 31. Samozřejmě, že na velmi trdém podkladu není porovnatelná se speciály na sjezdovku iKonic 85 a jinými.
Letošní Alpin 11/2015 jsem bohužel neviděl, takže nemohu posoudit výsledky různých lyží v kategorii +/-1 kg.
Vaše otázky nemusí žádný "zelený mužík" zodpovídat, protože máme lesní zákon 289/1995:
"§20 1 j) V lesích je zakázáno mimo lesní cesty a vyznačené trasy jezdit na kole, na koni, na lyžích nebo na saních."
Je úplně jedno, jestli něco uřezáváte hranami. S policistou také nediskutujete o důvodech proč se nejezdí na opačné straně, i když by to přece mělo své výhody, které dle Vašeho názoru ...
Přizpůsobit provoz svých koníčků si musíte Vy. To je pořád dokola to stejné jako s motorkáři, čtyřkolkáři, budovateli ilegálních singletrailů. Krajina není vaše hřiště a majitelé, zvířata a ostatní lidé nemají žádnou povinnost trpět vaše hobby ani pořád dokola argumentovat, že jim vaše zábava neprospívá.
treba to, ze tam zimuje tetrivek a byt je jeho jmeno obecny, tak uz zas tak rozsireny neni. V zime je to plaseni zvere opravdu celkem problem jelikoz ta zije hlavne ze zasob, ktere jim musi vystacit do jara, no a asi si dovedete domyslet jak energeticky narocny je utek v zimnich podminkach a to treba 3x tydne.